Een seminar volgen boost je inspiratie.
12 juni 2016 
1 min. leestijd

Een seminar volgen boost je inspiratie.

Een seminar volgen geeft weer een boost aan je latente inspiratie.

Elke jaar ga ik alles over websites  leren. Dat doe ik ongeveer 1 keer per jaar om de laatste zaken met betrekking tot marketing, nieuwste technieken, sociale media en ondernemerschap tot mij te nemen. Hoeft overigens niet veel te kosten, veel seminars zijn gratis. Voor de echte informatie betaal je gewoon, wat ik totaal geen probleem vind. [tweetquote]Warren Buffet heeft gezegd: "De beste investering die je kunt doen, is die in je zelf"[tweetquote]

Voordelen om een seminar te volgen zijn:

 

  • het verfrist  je geest
  • Je maakt kennis met de nieuwste technieken en vaardigheden
  • en je hebt kans een goed netwerk op bouwen.
  • Tijdens het volgen van de seminars van diverse sprekers ontvang  je nieuwe ideeën

Ik verbaas me elke keer weer dat de techniek steeds sneller gaat. Een seminar heeft ook een louterende werking op de dingen die je dagelijks doet. Even geen  gedoe rond familie, vrienden en gezin, gewoon lekker in je eentje nieuwe mensen ontmoeten met dezelfde passie waar jij van bent.

Een seminar is anders dan een webinar

Een seminar is anders dan een webinar. Een webinar zit je veilig achter internet te bekijken en is meestal meer gericht op de fans die weer iets nieuws van de dienstverlener wil horen. Meestal wordt er ook veel aan verkoop gedaan. Een seminar is meer iets om zaken te laten beklijven. Mensen hebben de neiging om sociale wezens te ontmoeten. Steeds vaker zie je ook korte avondvullende workshops die vaak gratis worden gegeven.

Laatst had ik een dergelijke workshop gevolgd om kennis te maken met iets wat voor mij gewoon helemaal nieuw is: een workshop over kleuren, kleren en persoonlijke uitstraling. De workshop was leuk en leerzaam. Niet alleen over het nieuwe vakgebied, maar ook voor je netwerk heel belangrijk. Mocht ik iemand nodig hebben, of een klant van mij heeft iemand nodig, dan heb ik de neiging om iemand te verwijzen naar iemand die ik ken. één keer iemand ontmoeten kan dus als wat op leveren, waar je misschien op termijn gebruik van kunt maken voor jezelf of voor iemand die jij wilt helpen.

 

 

 

Over de schrijver
Ik heb een coachpraktijk in Utrecht. Mijn missie is: abstracte ideeën om te zetten in concrete stappen naar een andere baan, onderneming of talentontwikkeling in je huidige bedrijf. Denken over je eigen situatie is niet genoeg, aangezien je makkelijk in oude patronen blijft verkeren. In mijn praktijk is het maken van opdrachten, dus doen, een noodzaak om successen te behalen. Alleen opdrachten die net buiten je comfortzone liggen, werken! Om tot actie over te gaan, is eerst inzicht nodig om daarna keuzes te maken die houtsnijden. Vervolgens zijn acties nodig om die keuzes te verankeren. Het eerste gesprek is bedoeld voor een kennismaking en intakegesprek.
Reactie plaatsen